Sunday 3 July 2011

andaiku pergi.........

tribute utk dia yg amat ku sayangi..Muhammad Najmi Zahran Bin Zainal Abidin



Bahagianya menjadi dia,
dicintai dan tidak perlu pula peduli,
Bahagianya menjadi dia,
tidak perlu toleransi dan tiada pula yang akan membenci,
Bahagianya menjadi dia,
......boleh melukakan, dan kemudiannya dia yang dipertahankan

si kecil itu adalh pengubat dukaku, hanya dia penawar hati saat aku kesedihan, saat aku sakit mendengar suaranya menyembuhkn kesakitanku...
tp dia masih terlalu kecil untuk memahami apa yg tersirat d hatiku ini....

seringkali aku terfikir, andai 1 hari nnt ajal menjemputku dahulu, bagaimana keadaannya, siapakah yg akan melayan karenah manjanyer,....
"nemi syg atak..."itulah ayat yg sering dia ungkapkan stiap kali aku mencium pipi comelnyerr..alangkah baiknya jika die mengetahui betapa aku amat menyayanginya sepenuh jiwa ragaku...pernah sekali dia berkata padaku "atak tak yah kawen, jage nemi nie".......terharu rasenyerr, hidup terasa cukup sempurna di sisinya, aku x pernah rs cemburu melihat kwn2 aku berkahwin dan memiliki anak, mungkin sbb adenyerr si kecilku itu, biar dia hanyalah seorang adik tp kasih sygku padanya melebihi segalanyerr......

pada Allah aku sentiasa berdoa, agar diberikan kesempatan utk melihat dia membesar di depan mataku...melihat die menangis, terjatuh, tersenyum, berlari dan sebagainya..dia anugerah terindah buat kami sekeluarga...adiku syg,...akak syg sgt2 kat nemi,...semoga jd ank soleh, insan berguna pd agama dan negara sayangku...........

Cerita hidup kian berlalu
Membawaku ke penghujung
Kaku langkah kian lemah
Kelu lidah untuk bicara

Langit jingga warna senja
Desir bayu membisik duka
Kealpaan nan semalam
Inginku lepaskan luka silam

Bersama rayu doa
Damba keampunanNya

Andai diriku pergi
Tinggalkanmu sendiri
Usah kau sedih
Usah tangisi duga dari Ilahi

Andaiku pergi dulu
Tiba tika dan waktu
Telah tertulis takdir untukku
Perjanjian yang Maha Agung
Doakanku sejahtera disisiNya

Rasa gentar rasa rindu
Bertarung di fikiranku
Wajah ceria, senyum manja
Kisah kita menghapus resah

Maafkan diriku kasih
Kerna buat kau menangis
Restuiku dengan cinta
Jangan kau titiskan air mata

Pintaku redhailah
Terima kasih atas segalanya

Hidup ini sementara
Ujian pasti setia hati
PadaMu kekasih

Moga rahmat hidayahMu
Mengiringiku, menemaniku
Saat akhir waktu

Bersaksi diriku
Tiada lain hanya Kau satu
Memiliki cintaku
Ku serah segalanya kepada Mu

song by-mirwana

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...